Aktualizacja do Zimbra 7
23 CZE 2011Miło nam poinformować, że w nocy ze środy na czwartek pomyślnie zaktualizowane zostało oprogramowanie Systemu Pracy Grupowej i Obsługi Poczty ZIMBRA.
Zimbra 7 zawiera teraz wiele nowych, ciekawych funkcji usprawniających proces wysyłania korespondencji e-mail, wspomagających pracę na kalendarzu oraz zarządzanie dokumentami.
Poniżej wymieniamy najważniejsze zmiany:
-
Poczta e-mail:
-
Cofnij działania - Po przeniesieniu lub usunięciu wiadomości, wyśeuietla się nowa opcja COFNIJ. Można kliknąć przycisk "Cofnij", aby przywrócić wiadomość do poprzedniego folderu.
-
Opóźnione wysyłanie - Można teraz opóźnić wysłanie wiadomości e-mail poprzez skonfigurowanie terminu dostawy wiadomości. Podczas redagowania wiadomości, zamiast klikać na przycisk Wyślij, kliknij strzałkę w dół obok przycisku Wyślij i wybierz Wyślij później. Wystarczy podać datę i godzinę, o której ma zostać wysłana, a ZIMBRA wyśle ją za nas.
-
Załączniki - Okno załączników zawiera teraz dodatkową opcję dla plików związanych Aktówką oraz informacje o kontaktach. Oczywiście możesz także przeciągnąć i upuścić pliki do wiadomości e-mail, czyli znana wszystkim metoda DRAG&DROP.
-
-
Kalendarz:
-
Kolory spotkań wyglądają inaczej. Zamiast powołania się kolor, jest biały z kolorowym paskiem koloru wybranego w górnej części spotkania.
-
Zakładka Uczestnicy została zastąpiona przez przycisk w oknie Uczestnicy spotkania. Nadal można wpisać nazwisko osoby w zakresie Uczestnicy, a następnie wyszukać osoby z listy, która zostanie automatycznie wypełniona. Można też kliknąć na przycisk uczestników, co otworzy okno wyszukiwania, gdzie możesz szukać z pełnej listy uczestników.
-
Harmonogram - karta Harmonogram została zastąpiona przez Planer, która jest widoczna w treści okna spotkanie. Harmonogram pojawia się po dodaniu uczestnika lub dodaniu lokalizacji.
-
Przycisk Wyślij a przycisk Zapisz - Przy tworzeniu kalendarza spotkań, dostępne są dwa przyciski, Wyślij lub Zapisz. Jeśli wybierzesz przycisk Zapisz, zadanie zostanie zapisane w kalendarzu, ale nie zostaną zapisane w kalendarzu współuczestnika. W celu powiadomienia innego uczestnika o spotkaniu poprzez wpis w jego kalendarzu, Zimbra musi wysłać wiadomość e-mail, powiadamiając go i dając im możliwość zaakceptowania, odrzucenia, itp. Dlatego przy finalizowaniu zadania należy kliknąć przycisk Wyślij. Dopiero wtedy zadanie pokarze się w kalendarzu innego uczestnika.
-
Tydzień pracy i godziny pracy. Teraz można określić, które dni i godziny reprezentują tydzień pracy. Kliknij kartę Preferencje, a następnie kliknij na kalendarz. Można określić, które dni tygodnia i godziny, są pracujące. Możesz także wybrać opcję Dostosuj ustawienie różnych dni i skonfigurować rozpoczęcia / zakończenia pracy dla każdego dnia.
-
-
Dokumenty a Aktówka - W poprzedniej wersji Zimbra, były osobne karty dla dokumentów i aktówki. W nowej wersji ZIMBRA 7, są one teraz pod jedną kartą o nazwie "Aktówka".
-
Aktówka
-
Aktówki mogą być używane do udostępniania i zarządzania dokumentami tworzonymi w NOTATNIKU, które następnie wysyłasz do Aktówki.
-
Aktówka umożliwia zapisywanie plików na koncie Zimbra, dzięki czemu można uzyskać dostęp do tych plików po zalogowaniu się do konta z dowolnego komputera. Możesz przesłać dokumenty, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, obrazy, pliki PDF z komputera lokalnego i odtwarzać je w innym miejscu bez dostępu do własnego komputera.
-
Można tworzyć różne foldery, teczki do organizowania plików i można udostępniać folder oraz teczki innym użytkownikom. Uwaga: Pliki, które przesyła się do teczki są kopiami oryginalnego pliku na komputerze lub GCFile. Zmiany wprowadzone do pliku w teczce nie zmieniają oryginalnego pliku.
-
Aktówka pokaże poprzednie wersjie każdego dokumentu. Kliknij strzałkę w dół na lewo od nazwy dokumentu, aby wyświetlić poprzednie wersje. Funkcja ta jest przydatna, jeśli trzeba się cofnąć do poprzedniej wersji.
-
Funkcja Zablokowany / Odblokowany - Teczka pozwala nadać status ZABLOKOWANY. Wtedy też dokument nie może być edytowany. Zapobiega to wspólnej pracy i nadpisywaniu pliku, a jednocześnie zabezpiecza go przed zmianami. Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy dokument, a następnie wybrać "Check Out File". Po zakończeniu edycji dokumentu, trzeba zapisać plik, następnie wróć do Aktówki Zimbra, kliknąć prawym przyciskiem myszy plik i wybrać "Check In File".
-
Życzymy udanego użytkowania nowej wersji ZCS ZIMBA i zobowiązujemy czuwać aby dostarczać najnowsze rozwiązania naszym Klientom.
Osoby, które nie znają jesze ZCS ZIMBRA, zapraszamy na stronę opisująca ZALETY KORZYSTANIA z ZIMBY.