Strona główna / Co zrobiliśmy / Aktualności / Jak nie zrujnować swojej marki osobistej

Jak nie zrujnować swojej marki osobistej

11 CZE 2024

Social media są świetnym narzędziem do budowania marki osobistej. Zapewniają dostęp do ogromnej publiczności, ułatwiają budowanie świadomości marki, a także stanowią darmową stację reklamową. Ale... no właśnie, kij ma zawsze dwa końce, a SM niosą ze sobą sporo zagrożeń, które nie występują w przypadku własnej strony

Zagrożenia w Social Mediach

Jeśli wykorzystujesz Social Media w odpowiedni sposób, niewątpliwie umożliwiają Ci docieranie do nowych odbiorców i atrakcyjne budowanie swojej marki. Mają jednak jedną poważną wadę: profil w mediach społecznościowych tak naprawdę nie jest Twój.

Ilekroć ktoś traci dostęp do konta, niejednokrotnie budowanego latami, przypominamy sobie, że niestety na wiele sytuacji w SM po prostu nie mamy wpływu.

3 główne zagrożenia SM

  1. Ograniczenia wynikające ze specyfiki platformy i jej regulaminu.
  2. Utrata dostępu do konta, która może nastąpić na skutek zablokowania (ban) lub kradzieży.
  3. Popularność mediów społecznościowych jest zmienna.

Jeśli opierasz swoją działalność jedynie na SM, podejmujesz duże, niepotrzebne ryzyko. Jeśli uczynisz ze strony internetowej fundament swojej działalności w Internecie, zyskasz stabilny fundament, który – co najważniejsze – należy tylko do Ciebie.

Zalety strony internetowej

Do największych zalet posiadania własnej strony internetowej należy:

Pełna kontrola – strona internetowa jest pod całkowitą kontrolą właściciela. Nie zostanie zablokowana, nie obowiązuje na niej cenzura, a ilość multimediów również nie jest limitowana.

Bezpieczny fundament – nawet jeśli utracisz konto w SM, Twoi odbiorcy mogą się z Tobą skontaktować poprzez stronę internetową, a ty możesz ich wygodnie poinformować nie tylko o tym co się stało, ale także np. o założeniu nowego profilu.

Widoczność w wynikach wyszukiwania – dobrze wypozycjonowana strona (SXO) wyświetli się wyżej na liście wyników niż profile w SM, dzięki czemu zyskujesz szansę na dotarcie do nowych odbiorców.

Jak widzisz, dobrze zaprojektowana strona internetowa może znacząco wzmocnić i zabezpieczyć Twoje działania w przestrzeni internetowej. Czy ma jednak jakieś wady?

 Wady strony internetowej

Główną wadą posiadania strony internetowej jest konieczność poniesienia kosztów finansowych, które – zwłaszcza na początku – mogą Cię zniechęcić.

Do podstawowych kosztów należą: domena, hosting, a także obsługa techniczna strony, jeśli nie chcesz zajmować się tym osobiście.

Z doświadczenia wiemy, że jeśli chcesz zarabiać na swoich działaniach w Internecie, zysk (zarówno materialny, jak i niematerialny) z posiadania strony internetowej przewyższa koszty. Z każdym rokiem przemyślanie rozwijana strona pozycjonuje się lepiej w wyszukiwarce, dzięki czemu zwiększa szanse na dotarcie do nowej grupy odbiorców czy potencjalnych klientów.

Badania pokazują, że użytkownicy niechętnie kupują w aplikacji danego medium społecznościowego. Zdecydowanie większe zaufanie budzi strona internetowa oferująca możliwość zakupu tego samego produktu.

Przewaga strony internetowej nad SM

Strona internetowa umożliwia Ci kreowanie swojej marki według własnych upodobań. Nie ogranicza długości i treści Twoich komunikatów. Co więcej, może pełnić wiele funkcji bez uszczerbku na użyteczności np.:

  • strona wizytówka
  • sklep
  • platforma prezentująca portfolio, ofertę czy opinie
  • blog
  • baza kierująca do innych kanałów komunikacji, np. zapis na newsletter czy linki do profili w SM.

Zauważ, że powyższe role możesz dowolnie łączyć w zależności od Twoich aktualnych potrzeb.

Warto jeszcze raz podkreślić, że w przypadku sklepu, ten osadzony na stronie internetowej wciąż budzi większe zaufanie użytkowników niż zakupy np. poprzez wiadomość prywatną w SM.

Wiesz już, dlaczego strona internetowa jest bezpiecznym fundamentem na którym powinienieś_naś oprzeć Swoje działania. Jeśli jesteś gotowy by zabezpieczyć swoją markę osobistą wybierz swoją stronę internetową już dziś.

Masz pytania?

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu w Twojej głowie kłębią się pytania, chętnie na nie odpowiemy. Po prostu zadzwoń (+48 32 351 82 50), a nasi doświadczeni specjaliści na nie odpowiedzą. To nic nie kosztuje ; )