Nowa strona internetowa dla spółki
14 MAJ 2019Konkurs świąteczny jest już rozwiązany, a dla zwycięzców oczywistym było, że wykonaliśmy stronę www dla spółki Promat-Woda. Dowiedz się jakie mechanizmy zastosowaliśmy na nowej stronie internetowej spółki oraz jak przebiegała współpraca.
Nowa strona internetowa dla firmy
Nowa strona WWW dla firmy Promat-Woda powstała w oparciu o indywidualny projekt graficzny. Nowy projekt strony internetowej nie jest tworzony tak z przypadku i w ciemno. Jest poprzedzony długimi konsultacjami z Klientem. Na etapie analizy wstępnej poznajemy grupy odbiorców, pełną ofertę, kanały sprzedaży. Sprawdzamy wszystkie dotychczasowe materiały promocyjne i informacyjne. Otrzymujemy wgląd w wybrane oferty przedkładane Klientom. Analizujemy słabe punkty w komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej.
Efektem końcowym jest przygotowanie kompleksowej oferty oraz wstępna propozycja UX'a strony głównej. Opracowany UX jest następnie omawiany szczegółowo z Klientem, rozbudowywany o kolejne elementy podstron oraz system nawigacji wraz z systemem połączeń wszystkich treści. Tak zamykamy etap wstępny realizacji nowej strony i wyniki prac przekładamy naszemu zespołowi grafików i specjalistów od e-komunikacji. Ich zadaniem jest wypracowanie nowego wizerunku i spójnej koncepcji graficznej. Oczywiście przy opracowaniu nowego projektu graficznego strony www, kierujemy się wszystkimi obowiązującymi trendami w zakresie tworzenia layoutów stron www, swoim doświadczeniem oraz wskazówkami Klienta.
Projekt graficzny nowej strony WWW
Stworzony projekt graficzny nowej strony internetowej przedkładamy Klientowi, to przecież nie ma być nasza witryna więc nie nam ma się podobać. To kluczowy moment, ponieważ od tego dnia Promat-Woda będzie pracował na nowym odświeżonym wizerunku. Tutaj trzeba podjąć końcową, wiążącą decyzję, czy udało nam się zrozumieć wskazówki przekazywane w trakcie konsultacji oraz czy projekt graficzny spełnia wszystkie oczekiwania. Oczywiście to nie jest tylko strona, ponieważ wypracowane w ramach prac oznaczenia grup produktowych i usługowych, ikony, symbole będą używane we wszystkich nowych materiałach promocyjnych oraz informacyjnych. Wejdą również jako elementy wizualizacji do opracowywanych przez spółkę ofert.
Często jest też tak, że w ramach kompleksowości prac opracowujemy jednocześnie:
- projekt folderów reklamowych i informacyjnych,
- projekty nowych wizytówek oraz papierów firmowych,
- projekty prezentacji multimedialnych,
- oznaczeń informacyjnych w biurze.
Realizacja nowej strony internetowej
Mamy zaakceptowany UX, mamy zaakceptowany projekt graficzny, mamy rozpracowaną strukturę witryny więc czas na realizację nowej strony internetowej. Do zespołu dołącza copywriter, developer i programista. Przystępujemy do etapu, w którym wszystkie prace realizowane są wielotorowo. W tym okresie zaangażowanie Klienta w proces realizacji nowej strony internetowej musi być największe, dlatego też po jego stronie powołany jest Project Manager. To on będzie odpowiadał na kluczowe pytania, akceptował kolejne powstające wizualizacje podstron, przekierowywał nas do osób kompetentnych w zagadnieniach technicznych i produktowych. Sukces realizacji nowej strony zależy od dobrej współpracy pomiędzy Project Managerami po obu stronach. W przypadku Promat-Woda efekty pracy mówią same za siebie.
Nowa strona internetowa dla Spółki Promat-Woda, to:
InCMS - system zarządzania treścią
Autorski, dedykowany system zarządzania treścią InCMS z niezbędnymi modułami do sprawnego zarządzania treścią i publikowania nowych informacji. W ramach systemu Klient otrzymuje 4 godzinne, praktyczne szkolenie w siedzibie spółki oraz 36 miesięczne wsparcie.
System prezentacji produktów firmy
Unikalne sekcje na nowej stronie internetowej, które w sposób przystępny i profesjonalny będą prezentować sprzedawane produkty. Poszczególne grupy produktów oraz usług są oznaczone opracowanymi przez nas ikonami, które w sposób jednoznaczny je charakteryzują (http://www.promat-woda.pl/Produkty/index). Z każdej strony produktowej i usługowej dostępny jest indywidualny formularz zapytania.
W każdym momencie baza produktów może być przygotowana pod rozszerzenie funkcjonalności o systemy B2B.
Prezentacja usług
Zestaw stron zawierających kompleksowe informacje o wszelkich usługach świadczonych przez Promat-Woda wraz z opracowaniem przez IntraCOM.pl identyfikacji w postaci ikonograficznej. Usługi są również połączone z formularzami zgłoszenia zapotrzebowania na konsultacje specjalisty od uzdatniania wody.
Opracowanie informacji o firmie
W ramach nowej strony internetowej spółki przygotowaliśmy cały dział, który pozwala zaprezentować potencjał firmy, jej historię, osiągnięcia oraz partnerów. Nie są to proste podstrony z kolejnymi wypisanymi nudnymi faktami z życia firmy ale wybrane informacje mają specjalnie przygotowane layouty podnoszące czytelność treści.
Strona historia ma specjalny układ z datownikiem,
opracowanie graficzne Promat w liczbach musicie już samodzielnie zobaczyć (http://www.promat-woda.pl/Firma/promat-najlepsze-produkty-do-wody).
W dziale tym też zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zarządzalny slajder z partnerami oraz moduł aktualności odpowiadający za proces szybkiego dodawania nowych wydarzeń.
Strona kontakt i e-zapytanie
Jeden z najbardziej standardowych elementów serwisu, a tak wiele firm go pomija uważając, że jak ktoś już jest na stronie to dane do kompetentnych pracowników już sobie jakoś znajdzie. Nic bardziej mylnego. Na każdej nowej stronie internetowej musi być czytelna strona z danymi kontaktowymi, informacjami o świadczonych usługach gwarancyjnych i serwisowych jak również cały zestaw e-formularzy usprawniających rejestrację zgłoszeń ze strony internetowej. Oczywistym jest, że formularze muszą podlegać walidacji oraz zabezpieczeniu przed spamem.
System wyświetlania oraz zarządzania realizacjami
Zaawansowany system prezentacji referencji na stronie głównej oraz przedstawienia faktów z danymi technicznymi realizowanego kontraktu. Na stronie głównej poszczególne referencje pozycjonują się w odpowiednim miejscu Polski. Całość systemu połączona jest z formularzem zapytań kierowanych do osób odpowiedzialnych za realizację poszczególnych kontraktów.
Wyszukiwarka treści
Wprowadzając wyszukiwarkę treści, tworzymy podstawy do wielotorowej nawigacji po witrynie. Niestety coraz częściej obserwujemy, że firmy rezygnują z wyszukiwarek zakładając, że "każdy wszystko sam wyczyta z nowej, czytelnej strony". Nic bardziej mylnego. Jeżeli jest to strona myjni samochodowej, to można się obejść bez wyszukiwarki jednak wszystkie firmy handlowe lub nawet te z bardziej rozbudowanymi usługami muszą ułatwiać internautom poruszanie sie po witrynie.
Nowa strona dopasowana do każdego urządzenia – responsive web design (RWD)
Dostosowanie strony internetowej do wielu rozmiarów ekranów ze szczególnym uwzględnieniem telefonów
komórkowych to już standard. Wiele firm jednak nie pamięta o tym, że tworząc stronę responsywną można ograniczyć widok lub też ułożyć poszczególne treści tak aby były bardziej czytelne dla użytkowników komórek.
Wchodząc na stronę internetową Promat-Woda z telefonu komórkowego proszę zwrócić uwagę, że slajder nagłówkowy jest pomijany przy wyświetlaniu, a w pierwszym widoku skupiamy się na prezentacji oferty oraz danych kontaktowych.
Projektowanie z myślą o SEO
Przy każdym projekcie IntraCOM.pl dba o to aby konstrukcja techniczna nowej strony internetowej była przyjazna dla
wyszukiwarek, szybka w działaniu i maksymalnie dostępna dla każdego.
Strona internetowa zgodna z przepisami oraz RODO
W naszej pracy zwracamy szczególną uwagę na zgodność strony z przepisami polskiego i unijnego prawa. Obecnie na topie są wszystkie obostrzenia związane z RODO. Pracując od lat z urzędami oraz dużymi spółkami jesteśmy na tym punkcie wyczuleni i zwracamy uwagę naszym Klientom na poprawność implementacji przepisów - proponując wyważone rozwiązania.
Projekt nowej strony internetowej
Zapraszamy do odwiedzenia zaprojektowanej przez IntraCOM.pl nowej strony internetowej dla Promat-Woda Sp. o.o.