Strona główna / Wiadomości / Pozycjonowanie, SEO, E-Marketing - Jak skutecznie budować większą oglądalność własnej strony?

Pozycjonowanie, SEO, E-Marketing - Jak skutecznie budować większą oglądalność własnej strony?

01 LUT 2018

seo marketing internetowyInternet to obecnie główne źródło informacji dla większości społeczeństwa. Niezależnie od tego czy mamy 15, czy 50 lat. Oczywistym faktem jest to, że informacje, których szukamy w Internecie są bezpośrednio związane z naszymi zainteresowaniami.
Dla wielu młodych osób internet jest pierwszym źródłem informacji i elektroniczną encyklopedią wyjaśniającą zjawiska i otaczającą ich rzeczywistość. Osoby starsze szukają w nim informacji związanych z aktualnymi zdarzeniami lub ich osobistymi pasjami.

Wyszukiwarki internetowe, dostosowując się do tej rzeczywistości, w pierwszej kolejności w wynikach wyszukiwania pokazują najnowsze wydarzenia i informacje. Oczywistym więc staje się, że pierwszeństwo w widoczności mają te strony i serwisy internetowe, które regularnie rozwijają własne zasoby (treści). Bardzo ważnym czynnikiem jest również bieżące dostosowywanie się do aktualnych standardów (np. WCAG 2.0) oraz posiadanie unikalnej i użytecznej zawartości.

Sklep w realu, a sklep internetowy

Zakładając w internecie e-sklep i uzupełniając go tylko produktami nie można przecież się spodziewać, że sam z siebie zaistnieje i ściągnie rzesze klientów. Ktoś musi jakoś do niego trafić.

Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, że zwykły, tradycyjny sklep osiedlowy też się reklamuje. Ten tradycyjny sklep ma swój szyld, kaseton a nejlepszą jego reklamą jest informacja od Twoich sąsiadów, z którymi spotykasz się na co dzień. To oni powiedzą Ci, że byli w tym sklepie - kupili jakiś unikalny produkt, a co najlepsze są z niego bardzo zadowoleni.

Identycznie jest w internecie. Nawet najlepszy, unikalny produkt przed sprzedażą należy pokazać wśród potencjalnych, zidentyfikowanych kupujących. Muszą mieć pełną świadomość o istnieniu Twojego e-sklepu i jego asortymencie. Oczywistym jest więc, że samo zbudowanie strony internetowej ze sklepem nic nam nie pomoże i nie przyniesie oczekiwanych rezultatów!

Co zrobić aby zaistnieć w internecie

Wcale nie tak dużo trzeba aby zaistnieć w internecie… wystarczy, że nasza branża, a mianowicie serwisy, blogi, portale branżowe zaczną o nas pisać. Jednak nie tylko pisać bo ważny jest odsyłacz tekstowy lub graficzny do Twojej strony lub aplikacji. To oczywiście tylko pierwszy krok, na dobry początek. Więcej w tym temacie pomogą wyspecjalizowane agencje interaktywne.

Strategia rozwoju witryny

Z wcześniejszych informacji wiemy, że aby być widocznym w wyszukiwarce trochę wyżej niż inni wystarczy się rozwijać. Ale jak? Taką strategie rozwoju witryny przygotuje dla Ciebie IntraCOM.pl W naszej strategii uwzględnimy przede wszystkim regularność aktualizacji, zakres merytoryczny i unikalność informacji, przy okazji pamiętając o zdobywaniu coraz to nowszych i bardziej wartościowych odnośników kierujących do Twojej strony.

Powiemy co warto, gdzie trzeba, a czego nie wolno.

Będziemy pracować dla Ciebie, nie za Ciebie. Zaczniemy od krótkiego przeszkolenia wstępnego Twoich pracowników, zapewniając pełne wsparcie całego naszego zespołu. Zawsze postaramy wię odpowiedzieć na „trudne” pytania jak rozwijać stronę. W ten oto sposób, własnymi siłami oraz ograniczając koszty do minimum, osiągniesz zamierzony cel, którym jest podstawowa widoczność Twojej strony intrenetowej.

W kolejnych krokach nasze działania przybiorą na intensywności. 

Cel jest jeden - promocja Twojej strony WWW

Uchylamy rąbek tajemnicy pozycjonera

Uchylimy troszkę drzwi, podając kilka najbardziej podstawowych informacji. Być może wiadomości te nie są wcale Ci obce, może nawet bardzo dobrze znane. Niestety mimo dobrej znajomości teorii, często trudno zastosować ją w praktyce.

Czynniki wpływające na promocję strony internetowej:

  1. Optymalizacja kodu strony: poprawna struktura nagłówków; prawidłowe dopasowanie atrybutów typu alt, title do odpowiednich znaczników; poprawne linkowanie; mapa strony, dopasowanie do wielu wyświetlaczy począwszy od komputerów kończąc na urządzeniach mobilnych.
  2. Budowa unikalnej, wartościowej treści (contentu), która nie tylko przekazuje wiedzę, ale buduje świadomość marki, poszerza zakres unikalnych branżowych zwrotów występujących na stronie oraz rozwija naszą branżę.
  3. Rozwój mediów, maksymalna kompresja, wykorzystywanie popularnie dostępnych formatów plików czy odpowiedniego nazewnictwa tychże plików.

Internet – skąd czerpać źródła, gdzie i jak się pokazywać?

  1. Platformy internetowe zrzeszające wydawców treści z podziałem na kategorie czy branże.
  2. Współpraca bezpośrednia z domami prasowymi, mediami głównego nurtu, serwisami branżowymi, dla których w znaczącej ilości przypadków współpraca nie jest określona i wymaga pomysłu na reklamę oraz formę rozliczenia.
  3. Rozwój kont społecznościowych np. Facebook, Google+ czy Instagram.
  4. Barterowa współpraca z blogerami, youtuberami, dziennikarzami i innymi medialnymi osobami w celu przetestowania usługi czy produktu, aby później móc go pozytywnie zrecenzować.

Zwróćcie uwagę, że gdy spojrzymy dziś na Internet i portale korporacyjne to naprawdę mało, która spółka stale rozwija treść na swojej witrynie. Jeszcze mniej zna coś takiego co się nazywa link bulding.

Oczywiście powyższe wskazówki wydają się być bardzo ogólne. Ten kto już je zna to zapewne doskonale wie z jakich narzędzi może skorzystać, a nowych Klientów zapraszamy na dobrą kawę do IntraCOM.pl gdzie powiemy coś więcej.

Przemysław Rusek - adres e-mail